شرح و خواص چهل اسم حضرت ادریس علی نبینا و علیه السلام

 

از شيخ بهايي عليه الرحمه منقولست كه مخلوقات و موجودات به اين نام ها مسخّر گردند و دارنده اين اسماء عجايب ها از او مشاهده گرددو هر كه مواظبت و مداومت نمايد دل و جان او روشن گردد بنحويكه اسرار غيب بر او آشكار گردد براي هر اسمي شرحي فرموده اند كه هر كس بخواند دعاي او مستجاب گردد.

اسم اول- سُبْحَانَكَ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ يَا رَبَّ كُلِّ شَيْ‏ءٍ وَ وَارِثَهُ- اگر پادشاه ،حاكم، ارباب، و يا شخص با لا دست اواز كسي رنجيده باشد و بر او غضب نموده باشد چون به نزد او مي رود اين اسم را هفتاد بار بخواند و بر خود فوت كند آن غضب كرده بر وي مهربان شود و اگر كسي مداومت به خواندن اين اسم نمايد دل او روشن شود و رازهاي مشكل بر او آسان شود و جاه مرتبه ي او بيشتر شود و اگر با غسل و لباس پاك صدوبيست و يك بار بر چيزي خوردني بخواند و به مطلوب بخوراند چنان مطيع و مهربان بر وي شود كه آرام و قرار نداشته باشد.

اسم دوم- يَا إِلَهَ الْآلِهَةِ الرَّفِيعَ جَلَالُهُ - اگر كسي تنگ دست و در نظر مردم حقير باشد بيست روز هر روز پانزده بار بخواند فراخ دستي و جلالت ووسعت در وي پيدا شود و در نظر خلق بزرگ باشد و هر كه او را ببيند دوست وي شودوديگر تنگ دست و درويش نشود.

اسم سوم- يَا اللَّهُ الْمَحْمُودُ فِي كُلِّ فِعَالِهِ- هر كه روز جمعه وضو سازد و لباس پاكي ببوشد و به مسجد جامع رود و بعد از اقامه نماز جمعه دويست بار اين اسم را با خلوص بخواند و با اعتقاد درست به نيت هر حاجتي كه دارد آن حاجت برآورده شود.

اسم چهارم-  يَا رَحْمَانَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ وَ رَاحِمَهُ - اگر كسي تند خو و بد خلق باشد و مردم از دست او در امان نباشند و بخواهي اين صفت از او زايل گردد و رحيم دل شود اين اسم را با مشك و زعفران بر صرب بنويسيد بنام آنشخص و مادرش در منزل آنكس در جاي پاكي دفن كنيد. و اگر براي محبت سه روز روزه بگيريد و هر روز پانصد مرتبه اين اسم را بخوانيد و روز سوم بر خانه اي برويد كه درب آن رو به قبله باشد و غسل نماييد و بيرون آييد و اين اسم را بر كف دست خود بنويسيد و در برابر آن شخص مورد نظر قرار گيريد او از محبت شما ديوانه شود.

اسم پنجم- يَا حَيُّ حِينَ لَا حَيَّ فِي دَيْمُومِيَّةِ مُلْكِهِ وَ بَقَائِهِ - اگر كسي مريض باشد و اطباء از معالجه وي عاجز باشند اين اسم را بمشك و زعفران بر كاسه چيني بنويسند و با نبات و گلاب حل كنند و بر مريض بخورانند شفا يابدبفرمان خدا. و اگر كسي مداومت نمايدهرگز مريض نشود.

اسم ششم- يَا قَيُّومُ فَلَا شَيْ‏ءَ يَفُوتُ عِلْمَهُ وَ لَا يَئُودُهُ - اگر كسي بد فهم و كم ذهن باشد و همه چيز را فراموش كند و ياد نگيرد بمدت چهل روز هر روز به تعداد بيست و يك و يا بيست و هفت بار اين اسم را بخواند دل وي منور گردد و هر چه بشنود و بخواند في الفور ياد بگيردو ديگر فراموش نكند. و اگر كسي گمشده اي دارد روز شنبه صدوبيست بار بخواند چون بخواب رود كسي در خواب نشاني از گمشده وي بدهد هر كس مداومت نمايد هر گز دزد بر او نزديك نشود.

اسم هفتم- يَا وَاحِدُ الْبَاقِي أَوَّلَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ وَ آخِرَهُ- چون كسي فكر هاي باطل و خيالباف بسيار باشد و بدين سبب ناراحت باشد اگر اين اسم را بسيار بخواند نجات مي يابد و اگر كسي از چيزي يا كسي خوف و ترس داشته باشد قبل از نماز ظهر غسل كند و نماز خواند چون فارغ شود پنجاه بار اين اسم را بخواند از ترس و خوف دشمن ايمن گردد و دشمن بر وي مهربان شود.

اسم هشتم-  يَا دَائِمُ بِلَا فَنَاءٍ وَ لَا زَوَالٍ لِمُلْكِهِ - اگر كسي بخواهد كه در كارها ثابت قدم باشد بنيت آن سه روز روزه بدارد هر روز با وضو سيصد بار اين اسم را بخواند خداوند حاجت او را روا كند اگر كسي بخواهد در مقامي هميشه ثابت بماند اين اسم را در نگين زرين بنگارد و در انگشتر كند درو شرف آفتاب باشد  دولت و رفعت او مستدام بماند.

اسم نهم-يَا صَمَدُ مِنْ غَيْرِ شَبِيهٍ وَ لَا شَيْ‏ءَ كَمِثْلِهِ- اگر در ميان زن و شوهر سازگاري نباشد اين اسم را به مشك و زعفران بر كاسه ي چيني نوشته و به آب چشمه بشويند و آن آب را بياشامند مهرباني پيدا شود و هر گز خصومت نكنند.

اسم دهم- يَا بَارِئُ فَلَا شَيْ‏ءَ كُفْوُهُ وَ لَا مَكَانَ لِوَصْفِهِ - اگر كسي بخواهد زبان بد گويان بر وي بسته شود و در حق وي بدي نتوانند بكنند بايد از سه مثقال سرب لوحي بسازد و اين اسم را با اسم بد خواهان مورد نظر و اسم مادرانشان را در آن لوح نقش كند و در شكم ماهي نهد و در زير زمين دفن كند زبان ايشان بر وي بسته شود.

اسم يازدهم-   يَا كَبِيرُ أَنْتَ الَّذِي لَا تَهْتَدِي الْقُلُوبُ لِوَصْفِ عَظَمَتِهِ- اگر كسي از دشمن گريخته باشد بايد هفت روز روزه بدارد و ترك حيواني كند(چيزي كه از حيوان است نخورد و در آن نخوابد )و هر روز هزار بار اين اسم را بخواند چون چنين كند دشمن وي مقهور گردد. و اگر كسي قرض دار باشد به اين اسم مداومت كند قرض او ادا شود.

اسم دوازدهم- يَا بَارِئَ النُّفُوسِ بِلَا مِثَالٍ خَلَا مِنْ غَيْرِهِ. هر كس اين اسم را بخواند و يا بنويسد و با خود دارد از مريضي ايمن باشد و اگر بر كسي نظر زده باشند و يا جادويي كرده باشند بر لوح هفت جوش نقش كند و با خود دارد جادو از وي برود و نظر از وي دفع شود و وسعت رزق و خوشدلي بر وي روي آورد.

اسم سيزدهم- يَا زَاكِي الطَّاهِرُ مِنْ كُلِّ آفَةٍ بِقُدْسِهِ  . اگر كسي هفت روز روزه بگيرد طوري كه آخرين روزه به چهارشنبه بيافتند همه روز غسل كند و لباس پاكيزه بپوشد و در مكان خلوت هر روز يك هزاروپنجاه و يك بار اين اسم را بخواند و در اطراف خود خطي بكشد و بخور خوش بسوزاند چون روز آخر كه چهارشنبه باشد از دعوت فارج شود هفت نفر مسخّر و مريد وي شوند و آنچه فرمان دهد آنها اطاعت كنند بشرط آنكه در اين ايام از جميع معاصي اجتناب كند و ترك حيواني نمايد.

اسم چهاردهم-  يَا كَافِي الْمُوسِعُ لِمَا خَلَقَ مِنْ عَطَايَا فَضْلِهِ  .اگر كسي حاجتي يا اميدي از كسي دارد كه او قبول نمي كند اين اسم را با مشك و زعفران بر پوست آهو بنويسد و در خانه ي آنكس دفن كند مراد وي بزودي برآيد.

اسم پانزدهم- يَا نَقِيُّ مِنْ كُلِّ جَوْرٍ لَمْ يَرْضَهُ وَ لَمْ يُخَالِطْهُ فَعَالُهُ. اگر كسي در دست ظالمي گرفتار باشد و به خواندن اين اسم مداومت كند از بركت اين اسم از دست آن ظالم رها شود.

اسم شانزدهم- يَا حَنَّانُ أَنْتَ الَّذِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْ‏ءٍ رَحْمَتُهُ . اگر كسي كارش بسته شود و از دست و پا و زبانش هيچ كاري بر نيايد بايد هفت روز ترك حيواني نمايد و هر روز در جاي خلوت اين اسم را صدوده مرتبه و يا هزارويك نوبت بخواند باذن خدا كار و گشاده گردد.

 

اسم هفدهم-  يَا مَنَّانُ ذَا الْإِحْسَانِ قَدْ عَمَّ الْخَلَائِقَ مَنُّهُ.اگر كسي تنگ دست و فقير باشد به اين اسم مداومت كند فقر و پريشاني از وي زايل گرددو از تنگ دستي خلاص شود .

اسم هجدهم-يَا دَيَّانَ الْعِبَادِ كُلٌّ يَقُومُ خَاضِعاً لِرَهْبَتِهِ . اگر كسي امانتي مهم را در جايي بگذارد و اين اسم را نوشته در لاي آن امانت بگذارد از آفت و خيانت محفوظ ماند اگر بر پارچه ي حرير بنويسد خيلي خوب خواهد بود.

اسم نوزدهم- يَا خَالِقَ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ كُلٌّ إِلَيْهِ مَعَادُهُ . اگر كسي غايبي داشته باشد اين اسم را پنج هزار بار بخواند بزودي آن غايب مراجعت نمايد و در آمدن بي قرار باشد.

اسم بيستم- يَا رَحِيمَ كُلِّ صَرِيخٍ وَ مَكْرُوبٍ وَ غِيَاثَهُ وَ مَعَاذَهُ.اگر كسي خواهد شخصي را دوست و شيفته ي خود كند بنحويكه او آرام و قرار نگيرد اين اسم را به مشك و زعفران و گلاب بنويسد بنام او و مادرش و بنام خود و مادرش و هزار بار اين اسم را به همين نام ها نيت كرده و بخواند و نوشته را در آب اندازد .

اسم بيست ويكم-يَا تَامُّ فَلَا تَصِفُ الْأَلْسُنُ كُنْهَ جَلَالِهِ وَ مُلْكِهِ وَ عِزِّهِ.هر كه اين اسم را تا مدت دوازده روز هر روزي هزار بار بخواند عجايب بسيار بر وي كشف شود و در پيش بزرگان و مقامات عزيز و مقبول القول و با عزت گردد.

اسم بيست و دوم-  يَا مُبْدِعَ [مُبْدِئَ‏] الْبَدَائِعِ لَمْ يَبْغِ فِي إِنْشَائِهَا عَوْناً مِنْ خَلْقِهِ.اگر كسي هر روز روزي نود بار اين اسم را بخواند بسياري از چيزهاي پنهاني بر وي آشكار گردد و منفعت ها بيند و هر مرادي كه داشته باشد برآورده شود.

اسم بيست وسوم-  يَا عَلَّامَ الْغُيُوبِ فَلَا يَئُودُهُ شَيْ‏ءٌ مِنْ حِفْظِهِ . اگر كسي هر روز روزي هزاريكبار بخواند دولت و اقبال بر وي روي نمايد و در ميان خلايق عزيز و بزرگ باشد و هيچكس نتواند به او ضرر رساند و جميع مهمات او بخوبي كفايت گردد.

اسم بيست و چهارم- يَا حَلِيمُ ذَا الْأَنَاةِ فَلَا يَعْدِلُهُ شَيْ‏ءٌ مِنْ خَلْقِهِ. هر كس به اين اسم مداومت نمايد هيچكس با او مجادله و مقابله نتوان كرد و هر چه او بگويد همه قبول كنند و اگر چهل و يك بار بر ميوه (به يا سيب) بخواند و بخورد مطلوب دهد دوست و مهربان گردد و اگر اين اسم را بنويسد بنام مطلوب و مادرش و طالب و مادرش و از جايي بلند آويزان كند همين خاصيت را خواهد داشت

اسم بيست و پنجم –  يَا مُعِيدَ مَا أَفْنَاهُ إِذَا بَرَزَ الْخَلَائِقُ لِدَعْوَتِهِ مِنْ مَخَافَتِهِ . اگر كسي از شهر خود آواره گردد هر روز اين اسم را نود و نه بار بخواند به وطن خويش باز گردد و اگر به همين عدد كسي بخواند فتح بسيار در كار او پيدا شود و زبان جمله بد گويان بر وي بسته گردد.

اسم بيست وششم- يَا حَمِيدَ الْفِعَالِ ذَا الْمَنِّ عَلَى جَمِيعِ خَلْقِهِ بِلُطْفِهِ. اگر كسي اين اسم را بسيار بخواند هرچند در نظر مردم بيمقدار باشد محترم و مكرم گردد و خداي تعالي چنان نعمت بر وي دهد كه از حساب آن عاجز ماند و به مرتبه اي رسد كه تمام خلق بر او حسد ورزند و هر چه بيشتر بخواند بهتر است و هر وقتي كه دويست هزار مرتبه تمام شودمادام العمر روزي هزار بار بخواند بسيار بسيار مجرب و آزموده است.

 اسم بيست و هفتم-  يَا عَزِيزُ الْمَنِيعُ الْغَالِبُ عَلَى أَمْرِهِ فَلَا شَيْ‏ءَ يُعَادِلُهُ . اگر دو كس و يا دو لشكر در جنگ و مخاصمه باشند اين اسم را بر آنها بخوانند بين آنها صلح و دوستي پديد مي آيد و اگر مداومت كنند عزيز و مكرم شوند و هيچ كس با خواننده اين اسم نتواند دشمني كند.

 اسم بيست و هشتم- يَا قَاهِرُ ذَا الْبَطْشِ الشَّدِيدِ أَنْتَ الَّذِي لَا يُطَاقُ انْتِقَامُهُ . اگر كسي گم كرده اي داشته باشد و يا امانتي به كسي داده باشد و نتواند آن را دوباره پس بگيرد اين اسم را دويست بار بخواند بنام آنكس البته گم شده پيدا شود و امانت باز گردانده شود و اگر مردي را بسته باشند اين اسم را به مشك و زعفران بر كاسه چيني بنويسند و با گلاب بشويند و به آن مرد بدهند گشاده گردد.

 اسم بيست و نهم- يَا قَرِيبُ الْمُتَعَالِي فَوْقَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ عُلُوُّ ارْتِفَاعِهِ. اگر كسي به خواندن اين اسم مداومت كند در نظر خلق عزيز و مكرم شود و براي دوستي و دشمني و زبان بند و بستن خواب كسي و خيلي چيز هاي ديگر نافع است كه بيش از اين از شرح آنها معذورم.

 اسم سي ام – يَا مُذِلَّ كُلِّ جَبَّارٍ بِقَهْرِ عَزِيزِ سُلْطَانِهِ . اگر كسي كار و بار او بسته باشد و هيچ كار به مراد وي انجام نگيرد بگيرد دل گوسفند سياه را و هفتصد مرتبه اين اسم را بر آن بخواند و بر آن دل گوسفند فوت كند و بعد اين اسم را بنويسد و درميان آن دل بگذاردودر مسجد دفن كند كار او گشاده گردد . و به جهت هلاكت دشمن يك هفته هر روزي هزار بار با اعتقاد درست بخواند كه دشمن هلاك شود و به جهت دوستي هفتصد بار بر شكر بخواند و بخورد مطلوب دهد دوست او شود .

اسم سي يكم – يَا نُورَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ وَ هُدَاهُ أَنْتَ الَّذِي فَلَقَ الظُّلُمَاتِ نُورُهُ . اگر كسي را دشمني باشد و بخواهد بر وي فايق آيد روز يكشنبه روزه بگيرد وآنگاه غسل كند و جامه ي پاك بپوشد و به صحراي خالي ازآدم و حيوان برود هزار و هفتصد بار اين اسم را بخواند و حاجت طلبد بر دشمنش ظفر يابد بفرمان خداي تعالي.

 اسم سي دوم-  يَا قُدُّوسُ الطَّاهِرُ مِنْ كُلِّ سُوءٍ فَلَا شَيْ‏ءَ يُعَازُّهُ مِنْ خَلْقِهِ . اگر بخواهي كسي را ذليل كني و يا آنكه عزيز نمايي طوري كه از گدايي به پادشاهي رسد و آنچه بخواهي بر او ميسر شود در مدت يكماه مداومت به خواندن اين اسم نمايد و هر چه بيشتر خواند نافعتر خواهد بود و بعد از يكماه هم هميشه مشغول خواندن باشد بهتر بود و تاثيرش بيشتر شود.

 اسم سي و سوم-  يَا عَالِي الشَّامِخُ فَوْقَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ عُلُوُّ ارْتِفَاعِهِ. اگر كسي در رنج و بلا و شدت باشد اين اسم را بخواند رفع گردد و اگر بخت كسي بسته شده باشد به اين اسم مداومت نمايد بختش باز شود . و اگر كار كسي بسته شده باشد بگيرد دل گوسفند سياه نر را برآن هفتصد بار بخواند و فوت كند و اسم را بنويسد و در ميان دل بگذارد و در زير سقف مسجدي دفن كند گشاده گردد و روشني در كارش ظاهر شود.

اسم سي وچهارم-  يَا مُبْدِئَ الْبَدَايَا وَ مُعِيدَهَا بَعْدَ فَنَائِهَا بِقُدْرَتِهِ . اگر كسي به خواندن اين اسم مداومت نمايد كارهاي ديني و دنيوي او آراسته شود و همه كس مطيع وي شوند.

اسم سي و پنجم –يَا جَلِيلُ الْمُتَكَبِّرُ عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ فَالْعَدْلُ أَمْرُهُ وَ الصِّدْقُ وَعْدُهُ . اگر كسي مريضي سخت داشته باشد اين اسم را سه بار بر او بخوانند و بر او بدمند شفا يابد و اگر حكم قتل كسي را صادر كرده باشند سه بار اين اسم را بر او بخوانند و فوت كنند از مرگ خلاص شودو اگر كسي به خواندن اين اسم مداومت نمايد نزد بزرگان محترم گردد و همه محتاج وي شوند .

اسم سي وششم –  يَا مَحْمُودُ فَلَا تَسْتَطِيعُ الْأَوْهَامُ كُلَّ شَأْنِهِ وَ مَجْدِهِ . اگر كسي مدت چهل روز ترك حيواني كند و تر شغل دنيا نمايد و بي تكلّم (بدون حرف زدن) هر روز و هر شب هزار و پنجاه و نه مرتبه اين اسم را بخواند صاحب نفس قدسي و مقامات عاليه گردد و همه چيز در اطاعت او باشد و عجايبها مشاهده كند .

اسم سي و هفتم –  يَا كَرِيمَ الْعَفْوِ ذَا الْعَدْلِ أَنْتَ الَّذِي مَلَأَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ عَدْلُهُ . اگر كسي خواهد كه خدا از گناهان او در گذرد و شهره ي آفاق شود به اين اسم مداومت كند مراد حاصل شود.

اسم سي هشتم –يَا عَظِيمُ ذَا الثَّنَاءِ الْفَاخِرِ وَ ذَا الْعِزِّ وَ الْمَجْدِ وَ الْكِبْرِيَاءِ فَلَا يَذِلُّ عِزُّهُ  . اگر كسي مديون باشد به اين اسم مداومت نمايد بزودي دينش ادا شود اگر پادشاه يا بزرگي بر او غضب نمايد هزار بار بخواند غضب پادشاه يا ارباب به مهرباني و دوستي تبديل شود .

 اسم سي و نهم –يَا عَجِيبُ فَلَا تَنْطِقُ الْأَلْسِنَةُ بِكُلِّ آلَائِهِ وَ ثَنَائِهِ . اگر كسي قسمت دنيايي خواهد و يا هر مراديكه داشته باشد به خواندن اين اسم مداومت نمايد جميع مراد و خواسته ي وي حاصل شود .

اسم چهلم – يَا غِيَاثِي عِنْدَ كُلِّ كُرْبَةٍ وَ يَا مُجِيبِي عِنْدَ كُلِّ دَعْوَةٍ أَسْأَلُكَ اللَّهُمَّ يَا رَبِّ الصَّلَاةَ عَلَى نَبِيِّكَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ أَمَاناً مِنْ عُقُوبَاتِ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ أَنْ تَحْبِسَ عَنِّي أَبْصَارَ الظَّلَمَةِ الْمُرِيدِينَ بِيَ السُّوءَ وَ أَنْ تَصْرِفَ قُلُوبَهُمْ عَنْ شَرِّ مَا يُضْمِرُونَ إِلَى خَيْرِ مَا لَا يَمْلِكُهُ غَيْرُكَ اللَّهُمَّ هَذَا الدُّعَاءُ وَ مِنْكَ الْإِجَابَةُ وَ هَذَا الْجُهْدُ وَ عَلَيْكَ التُّكْلَانُ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ‏. اگر كسي اين اسم را هميشه بخواند نزد سلاطين عزيز و مكرم گردد و هيچكس بر وي دست نيابد و از دزدان و غيره در امان باشد و بايد اين اسم را نوشته و نزد خود نگهدارند و هر گز از خود دور نكنند. شرح اين اسماء ادرسيه خيلي زياد بود مختصر كرديم تا ملال حاصل نشود. و من الله التوفيق

به نقل از حسن بصرى چنين يافتيم : وقتى خداوند ادريس عليه السلام را به سوى ملتش فرستاد، اين نام ها را بدو آموخت و فرمود كه : ((تنها خود آرام آن ها را بگو و بر مردمان آشكار مساز كه مرا بدان بخوانند.))

از کتاب ((مهج الدعوات و منهج العنايات )) کتاب  ابن طاووس


 



:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبي , ,
|
امتیاز مطلب : 68
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
نویسنده : الهام ابراهیمی
تاریخ : پنج شنبه 30 شهريور 1391
دعا برای شفا یافتن دردهای ظاهری و باطنی

 

به تجربه اثبات شده است برای درد چشم و همه دردها توسل جستن به حضرت امام موسی بن جعفر (ع) و هفت سکه پول زیر سر بیمار گذاردن، و سپس به سادات موسوی (از نسب امام حسن مجتبی (ع)) پرداختن، و خواندن دعای زیر بسیار موثر است.

 

«اللهم انی اسالک بحق ولیک موسی بن جعفر (علیهم السلام) الا عافیتنی فی جوارحی ما ظهر منها و مابطن، و رفعت عنی جمیع الالام و الاسقام یا جواد یا کریم یا رحیم و یا ارحم الراحمین»

 

«خدایا از تو مسئلت دارم به حق ولیت امام موسی بن جعفر (ع) (مگر این که ) درد ظاهری و باطنی اعضا و جوارح مرا عافیت بخشی، و همه دردها و ناخوشیها را از آن برطرف سازی، ای بخشنده، ای بزرگوار، ای رحیم، ای مهربانترین مهربانان.»

 

منبع:گنجهای معنوی



:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبي , ,
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : الهام ابراهیمی
تاریخ : چهار شنبه 29 شهريور 1391

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: گلچيني از عكسها , ,
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : الهام ابراهیمی
تاریخ : یک شنبه 26 شهريور 1391
امام علی (علیه السلام ) و پیش بینی نابودی اسرائیل

 

در روايات متعددي ، موضوع تسلط يهود بر سرزمين‌هاي اسلامي و حوادث پس از آن پيشگويي شده است که در اينجا به مناسبت حوادث جاري در منطقه به دو مورد از آنها اشاره مي‌کنيم:

در روايتي كه از اميرمؤمنان(ع) نقل شده است در اين زمينه چنين آمده است: يهود براي تشكيل دولت خود در فلسطين، از غرب [ به منطقه عربي خاور ميانه] خواهند آمد.

عرضه داشتند: يا اباالحسن! پس عرب‌ها در آن موقع كجا خواهند بود؟ فرمود: در آن زمان عرب‌ها نيروهايشان از هم پاشيده و ارتباط آنها از هم گسيخته، و متّحد و هماهنگ نيستند. از آن حضرت سؤال شد: آيا اين بلا و گرفتاري طولاني خواهد بود؟ فرمود: نه، تا زماني كه عرب‌ها زمام امور خودشان را از نفوذ ديگران رها ساخته و تصميم‌هاي جدّي آنان دوباره تجديد شود آنگاه سرزمين فلسطين به دست آنها فتح خواهد شد، و عرب‌ها پيروز و متّحد خواهند گرديد، ونيروهاي كمكي از [طريق] سرزمين عراق به آنان خواهد رسيد كه بر روي پرچم‌هايشان نوشته شده است: «القوّة».(1) عرب‌ها و ساير مسلمانان همگي مشتركاً براي نجات فلسطين قيام خواهند كرد [و با يهوديان خواهند جنگيد] و چه جنگ بسيار سختي كه در وقت مقابله با يكديگر در بخش عظيمي از دريا روي خواهد داد كه در اثر آن مردمان در خون شناور شده و افراد مجروح بر روي اجساد كشته‌ها عبور كنند.

ايشان آنگاه فرمودند: و عرب‌ها سه بار با يهود مي‌جنگند، و در مرحلة چهارم كه خداوند ثبات قدم و ايمان و صداقت آنها را دانست هماي پيروزي بر سرشان سايه مي‌افكند. بعد از آن فرمود: به خداي بزرگ سوگند كه يهوديان مانند گوسفند كشته مي‌شوند تا جايي كه حتّي يك نفر يهودي هم در فلسطين باقي نخواهد ماند.(2)

آن حضرت در روايتي ديگر كه «عبايد اسدي» آن را نقل كرده است، مي‌فرمايد: من در آينده در مصر منبري روشني‌بخش بنيان خواهم نمود ...، و يهود و نصاري را از سرزمين هاي عرب بيرون خواهم راند، و عرب را با اين عصاي خود [به طرف حق] سوق خواهم داد. عبايه مي‌گويد: من عرض كردم: يا امير المؤمنين! گويي شما خبر مي‌دهيد كه بعد از مردن بار ديگر زنده مي‌شويد و اين كارها را انجام مي‌دهيد! فرمود: هيهات اي عبايه ! مقصود من از اين سخنان آن گونه كه تو خيال كردي نيست؛ مردي از دودمان من اينها را انجام خواهد داد.(3)

با اميد به آنكه به زودي با ظهور امام مهدي(ع) شاهد نابودي صهيونيسم متجاوز و آزادي كامل سرزمين فلسطين و شريف باشيم

.................................

پي‌نوشت‌ها:

1) .ظاهرا اشاره به آيه «و أعدّوا لهم ما استطعتم من قوّه» (سورة انفال(8)، آية 60) باشد.

2). عقائد الاماميه، ج1 ، ص270؛ به نقل از هاشمي شهيدي، سيداسداله، ظهور حضرت مهدي(ع) از ديدگاه اسلام و مذاهب و ملل جهان، ص

3). بحارالانوار، ج53، ص59؛ معاني الاخبار، ص407؛ به نقل از همان، ص

 

 



:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبي , ,
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : الهام ابراهیمی
تاریخ : شنبه 25 شهريور 1391
دعای فرج امام عصر (روحی له الفدا ء)

 

 

 

 

 


|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : الهام ابراهیمی
تاریخ : دو شنبه 20 شهريور 1391
نظر امام حسین (ع) ، راجع به ایرانیان ، به نقل از شیخ عباس قمی

 

نظر امام حسین بن علی (ع)، راجع به ایرانیان، به نقل از شیخ عبّاس قمی

کسانی که به راستی باید آنها را یزیدیان زمان خواند، سعی می کنند، با تمسّک به هر نوع فریبکاری، مردم ایران را با اهل بیت عصمت و طهارت دشمن کنند. در زیر یکی از این شبهه سازیها را می خوانید. از شما دعوت می شود که بعد از خواندن شبهه، پاسخ را تا آخر و به صورت دقیق بخوانید:

شبهه:

متنی در کتاب سفینه البحار نوشته حاج شیخ عباس قمی صفحه 164 از قول حسین بن علی آمده است:  که ترجمه آن چنین است:

ما از تبار قریش هستیم و هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ایرانی ها هستند روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهترو بالاتر و هر ایرانی از دشمنان ما هم بدتر است. ایرانی ها را باید دستگیر کرد و به مدینه آورد، زنانشان را به فروش رسانید و مردانشان را به بردگی و غلامی اعراب گماشت.

 

پاسخ:

  به نظر می‌رسد تهیه کنندگان و منتشر کنندگان این مطالب اهداف خاصی را دنبال کرده، شتابزده در صدد ایجاد شکاف و تفرقه میان مسلمانان هستند. در این راه حاضرند دست به هر کاری بزنند و هر تحریفی را انجام دهند.

اولاً پیش از ترجمه و توضیح متن حدیث مورد پرسش، یادآوری این نکته ضروری است که در مطالب نقل شده، اشتباهات و تحریفات متعددی صورت گرفته که به اختصار از این قرار است:

الف) ترجمه، اشتباهات فراوانی دارد که در مقایسه با ترجمه صحیح معلوم می‌شود.

ب) قسمت «بیان» به بعد که در متن عربی آمده، کلام امام(ع) نیست و توضیح روایت است که نویسنده کتاب با ذکر این جمله وارد توضیح روایت شده و «بیان» به معنای توضیح است، در حالی که مترجم شبهه ساز، جمله «بیان» را این گونه معنى کرده که «روشن است که...» و به امام نسبت داده است!

ج) روایت از امام صادق(ع) است که به اشتباه به امام حسین(ع) نسبت داده شده است! کسی که اندک آشنایی با روایات داشته باشد، می‌داند که مراد از «ابی عبدالله» در روایات به صورت مطلق، امام صادق(ع) است، نه امام حسین(ع(.

د) قسمت پایانی متن فوق [از جمله: «سوء رأی الثانی» به بعد] رفتار خلیفه دوم با اسیران فارس نقل شده که مترجم این بخش را هم به عنوان حدیث از امام حسین نقل کرده، از همه بدتر این که بخشی از آن را حذف کرده که مربوط به ادامه نقل است. ادامه این نقل اعتراض امیرالمؤمنین علی(ع) است به رفتار خلیفه دوم. حضرتش خطاب به خلیفه دوم می‌فرماید: «پیامبر فرموده کریمان هر قومی را احترام کنید، هرچند مخالف با شما باشند. این جماعت عجم حکیمان و کریمان هستند که آغوششان را با تسلیم به روی ما گشوده و اسلام را قبول کرده‌اند و من حق خودم و بنی هاشم را از آنان بخشیدم.»

ابتداترجمه غلط و مغرضانه ای که از این حدیث شده است می آوریم و سپس ترجمه صحیح ان را ذکر می کنیم تا تفاوت این دو ترجمه روشن شود.

در ترجمه ایشان آمده است: «ما از تبار قریش هستیم و هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ایرانی ها هستند. روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهتر و بالاتر و هر ایرانی از دشمنان ما هم بدتراست. ایرانیها را باید دستگیر کرد و به مدینه آورد، زنانشانرا بفروش رسانید و مردانشانرا به بردگی و غلامی اعراب گماشت.»

هم چنان که در این ترجمه ملاحظه می کنید:

 اولا کلمه عجم به ایرانی ترجمه شده است که این نوع ترجمه در نوع خودش بی نظیر است زیرا هیچ لغت شناسی تا به حال عجم را به ایرانی ترجمه نکرده است. در مورد معنای واژۀ عجم در پایین توضیح خواهیم داد.

ثانیا عبارت «روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهتر و بالاتر و هر ایرانی از دشمنان ما هم بدتراست...» جزء حدیث نیست و به عنوان شرح وتوضیح نویسنده کتاب نسبت به حدیث می باشد ولی ایشان فکر کرده است که جزء حدیث است و همه را یک جا ترجمه کرده است.

اما ترجمه صحیح حدیث این است که: "امام صادق(ع) فرمود: «ما قریش هستیم و شیعیان ما عرب هستند و دشمنان ما عجم»"! و قسمتی که بعد از آن آمده، و شبهه ساز آن را با «روشن است که...» مطرح می کند، جزئی از حدیث نیست و سخنی است که کاتب نوشته است، و البته نظر نویسندۀ کتاب مناقب هم نیست و چنانکه در ادامه توضیح خواهیم داد، در اینجا نیز این شبهه ساز محترم(!) تحریف کرده اند.

یعنی شیعیان ما از عربند و دشمنان ما از غیر عرب، ودر واقع عرب ستایش شده کسی است که از شیعیان ما باشد و [شیعیان ما] اگر چه غیر عرب باشند ممدوح و مورد ستایش هستند و غیر عرب مذموم کسی است که دشمن ما باشد [و دشمن ما] اگر چه عرب باشد مذموم است."

یعنی این که : شیعیان ما ممدوح و مورد ستایشند چه عرب باشند چه غیر عرب و دشمنان ما مذمومند چه غیر عرب باشد و چه عرب.

ثانیاً در مورد اینکه نقل شده است که «ایرانیها را باید دستگیر کرد و به مدینه آورد، زنانشانرا بفروش رسانید و مردانشانرا به بردگی و غلامی اعراب گماشت.»

  در مناقب نقل شده است: وقتی اسیران فارس را به مدینه آوردند، خلیفه دوم خواست زنان آنان را بفروشد و مردان آنان را برده عرب قرار دهد و قصد داشت که ناتوانان از طواف را مانند مریض، ضعیف و پیران را بر دوش آنان نهد، امیر المؤمنین(ع) به فرمود: "پیامبر خدا(ص) فرمود: «کریم هر قومی را احترام کنید، هرچند دشمن شما باشد و این جماعت فارس، حکیمان و کریمان هستند که آغوش خود را با تسلیم برای ما گشوده و مایل به اسلام شده‌اند؛ و من سهم خودم و بنی هاشم را از آنان بخشیدم»".(۱)

  این ترجمه صحیح را با ترجمه ناقص و سراسر غلط و مغرضانه ای که از این عبارت داده شده مقایسه کنید: ایشان رفتار بد خلیفه دوم را این طور ترجمه کرده است: «روشن است که ایرانیها را باید دستگیر کرد و به مدینه آورد، زنانشانرا به فروش رسانید و مردانشانرا به بردگی و غلامی اعراب گماشت.»

اوّلاً این عبارت از حدیث امام حسین یا امام صادق(علیهما السّلام) نیست و گزارشی است که نویسنده کتاب مناقب از رفتار خلیفه دوم ارائه می دهد.

ثانیا معنای عبارت این نیست که «ایرانی ها باید دستگیر کرد و به مدینه آورد، زنانشانرا به فروش رسانید و مردانشانرا به بردگی و غلامی اعراب گماشت» بلکه معنایش این است که خلیف دوم تصمیم داشت چنین کاری انجام دهد که امام علی شدیدا با وی مخالفت کرد و چنین حادثه ای اتفاق نیفتاد و بین این دو گزاره اختلاف زیادی وجود دارد زیرا بین جمله خبری و انشایی تفاوت وجود دارد، آن چه در کتاب مناقب امده است این است که خلیفه دوم می خواست چنین کاری انجام دهد در صورتی که آن چه مغرضانه ترجمه غلط شده آن است که خلیفه دوم گفته ایرانی ها را باید دستگیر کرد و ضمناً آنقدر مغرض بوده است که به جای خلیفۀ دوم نام امام حسین را می آورد!

ثالثاً روایات فراوانی در مدح عجمان و به خصوص ایرانیان آمده است که یکی از آنها روایتی است که در ابتدای این متن آمده است ولی متاسفانه مغرضانه آن را حذف کرده اند .

  امام صادق می‌فرماید: «اگر قرآن بر عجم و غیر عرب نازل می‌شد، عرب به آن ایمان نمی‌آورد،‌ و قرآن بر عرب نازل شد و عجم به آن ایمان آوردند و این فضیلتی است برای عجم.»

  در صفحه 166 همین کتاب حدیثی است به نقل از کتاب غیبت نعمانی از امیر المومنین علیه السلام که فرموده اند: گویا عجم ها را می بینم که در مسجد کوفه چادر بر پا کرده اند و به مردم قرآن می آموزند به همان ترتیبی که در واقع به پیامبر نازل شده است...

  هم چنان که ملاحظه می کنید بر فرض این که عجم به معنای ایرانی باشد، امام از ایرانیان تعریف کرده است که اینها دارای تعصبات قومی نیستند و به قرآنی که عربی نازل شده است ایمان آوردند ،گذشته از این که در هیچ روایتی نکوهش ایرانیان نیامده، چنین چیزی با قرآن و روح تعالیم پیامبر (که می‌فرمود: «هیچ عربی را بر عجم فخر نمی‌باشد و گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست») سازگار نیست.

  رابعاً حدیثی که از امام صادق نقل شد (همان گونه که در توضیح مرحوم شیخ عباس قمی از مرحوم مجلسی نقل شده) منظور این نیست که عجم دشمنان اهل بیت هستند، بلکه ترجمه صحیح این است که دشمنان ما عجم هستند، یعنی هر کس دوست ماست عرب است، گرچه عجم باشد و هر کس دشمن ماست، عجم و بیگانه است.

  واژه عجم در لغت بار منفی دارد و مراد از آن کسی است که از بیان مراد خود گنگ است. هرچند به ظاهر عرب باشد. در روایات دیگری نیز تأیید این برداشت از روایت موجود است، از جمله در روایتی از امام صادق آمده است:‌«شعیان ما عرب هستند و سایر مردم اعرابی [بادیه نشین و بیگانه از تعالیم اسلام]اند»(۲).

در روایت دیگر می‌فرماید: «مؤمن عرب است، چون پیامبر او و کتابی که بر وی نازل شده است، عربی است»(۳).

  خامساً نکته ای که نباید مورد غفلت قرار بگیرد آن است که واژه «الممدوح» در "العرب الممدوح " و «المذموم» در "العجم المذموم" صفت‌اند و نه خبر، بنابراین نویسنده کتاب در صدد این نبوده است که بگوید عرب خوب است و عجم بد است، بلکه در مقام شرح حدیث گفته است: منظور امام از عربی که مورد ستایش واقع شده شیعیان هستند اعم از این که عرب باشند یا خیر و منظور از عجم مذموم آن نیست که عجم مورد مذمت قرار گیرنند و منظور امام این بوده است که دشمنان شیعه غیرعرب محسوب می شوند چه به زبان عربی صحبت کنند یا خیر.

ومتاسفانه این فرد که در صدد انتشار این حدیث بوده است نتوانسته است فرق بین صفت و خبر بفهمد.

به نظر می‌رسد تهیه کنندگان و منتشر کنندگان این مطالب اهداف خاصی را دنبال کرده، شتابزده در صدد ایجاد شکاف و تفرقه میان مسلمانان هستند. در این راه حاضرند دست به هر کاری بزنند و هر تحریفی را انجام دهند که یک نمونه آن همین چند سطر بود که در آن چندین اشتباه وجود دارد و پایان آن اشتباهی است که در سطر آخر نام کتاب شده که دقیق نوشته نشده و به جای مدینة الحکم و الآثار، مدینة الأحکام و الآثار نوشته شده و مجلد آن هم آدرس دهی نشده که جلد دوم است.

سلام خدا بر حسین، آن امام شهیدی که دشمنانش هرگز چیزی جز دروغ، برای محکوم نمودنش، نداشته و نخواهند داشت.

  از دشمنان اسلام سپاسگذارم، که با ما ثابت می کنند که هیچگونه ایراد حقیقی وجود ندارد که بخواهند به اسلام وارد کنند و دلایلشان علیه اسلام، یک مشت دروغ و تحریف حقیقت است.

 

منبع مقاله: مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی 

رده بندی موضوعی: پاسخ به شبهات سیرۀ معصومین

 

پی‌نوشت‌ها:

۱ـ سفینه البحار، ج 2، ص 165.

۲ـ کافی، ج 8، ص 166.

۳ـ بحار، ج 64، ص 171.

 



:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبي , مطالب روز , ,
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : الهام ابراهیمی
تاریخ : یک شنبه 19 شهريور 1391
به نظر شما چرا کارکنان ، سازمان محل خدمت خويش را ترک می کنند ؟

 

كاركنان به  7 دليل پنهان كه پول هيچيك از آنها نيست سازمان خويش را ترك ميكنند !!!  

 

جرقه هاي تصميم قطع ارتباط چه زمان در ذهن كاركنان پديد مي آيد؟
بعد از اينكه ...


• براي ارتقاء در سازمان ناديده گرفته مي شوند
•درمي يابند كه شغلشان مطابق انتظاراتشان نيست
•از زمزمه هاي انتقالشان به بخش هاي ديگر سازمان آگاهي مي يابند
•با خواسته انجام كاري غيراخلاقي مواجه مي شوند
•با آزار جنسي يا تبعيض نژادي روبرو مي شوند
•از تبعيض در پرداخت حقوق و مزاياي مشاغل مشابه خود در سازمان آگاهي مي يابند
•احساس مي كنند اختياراتي ناچيز و بي اهميت در شغل خود دارند
•با رئيس خود به اختلاف نظر مي رسند
•با همكاران خود به تعارض مي رسند
•در ارزيابي عملكرد، به ناحق رتبه اي پائين كسب مي كنند ...

 

 

منبع : مدیریت دانش سازمانی – شماره 18

 



:: موضوعات مرتبط: مطالب علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : الهام ابراهیمی
تاریخ : دو شنبه 13 شهريور 1391
يا مهدي

 



:: موضوعات مرتبط: گلچيني از عكسها , ,
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : الهام ابراهیمی
تاریخ : شنبه 11 شهريور 1391
آقاي من ؛ چقدر دلم برايت تنگ شده است مطلب ارسالی ازnazanin

 

چقدر دلم برایت تنگ ...

برای بودنت ...برای دیدنت ...

کاش بودی و می دیدمت ... کاش من باشم و تو مرا ببینی ...

هنوز خود را پیدا نکرده ام ، پس به من نگاهی نکن ...

بگذاز زمانی که به من می نگری خود باشم ... خود خود ...

چند سالی ست دنبال خودم می گردم ، پیدایش نمی کنم ...

آری در اعماق زمین و یا در کرانه های آسمان خود را گم کرده ام ...

 چگونه بجویم خود را ...

چگونه پیدا شوم در این ناپیدای زمانه ...

می خواهم از نو خود بشوم ... خودی که تو را خوب می دید و خوب دیده می شد...

آری می خواهم خود خودم شوم ...

چقدر دلم برای خودم تنگ شده ...

تو را به جان مادرت زهرا (س) مرا درياب ...

مرا دعا كن ... ميخواهم خاك  پاي يارانت باشم .

تو را به خدا مرا درياب اين نور ديده زهرا (س)


 



:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبي , ,
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده :
تاریخ : 8 شهريور 1391
يك جمله يه دنيا معني

به خدا گفتم :

خدايا بیا جهان را قسمت کنیم ...

آسمون واسه من  ابراش مال تو

دریا مال من موجش مال تو

ماه مال من خورشید مال تو … 

خدا خندید و گفت :

بنده ي من ؛ تو بندگی کن ، همه دنیا مال تو …من هم مال تو

 



:: موضوعات مرتبط: دلنوشته , ,
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : الهام ابراهیمی
تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1391
فقير گفت:

کلامی از شیخ بهایی:



آدمی اگر پیامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نیست، زیرا:

اگر بسیار کار کند، میگویند احمق است !

اگر کم کار کند، میگویند تنبل است !

اگر بخشش کند، میگویند افراط میکند !

اگر جمع گرا باشد، میگویند بخیل است !

اگر ساکت و خاموش باشد، میگویند لال است !

اگر زبان آوری کند، میگویند وراج و پر گوست !

اگر روزه برآرد و شبها نماز بخواند، میگویند ریا کار است !

و اگر نکند، میگویند کافر است و بی دین !

لذا نباید بر حمد و ثنای مردم اعتنا کرد

و جز از خداوند نباید از کسی ترسید.

پس آنچه باشید که دوست دارید.

شاد باشید، مهم نیست این شادی چگونه قضاوت شود.

 

         



:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبي , ,
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : الهام ابراهیمی
تاریخ : شنبه 4 شهريور 1391
الهی ، پروردگارا

 

گفتم: چقدر احساس تنهایی می‌کنم

گفتی: فانی قریب

.:: من که نزدیکم (بقره/۱۸۶) ::.

گفتم: تو همیشه نزدیکی؛ من دورم کاش می‌شد بهت نزدیک بشم

گفتی: و اذکر ربک فی نفسک تضرعا و خیفة و دون الجهر من القول بالغدو و الأصال

.:: هر صبح و عصر، پروردگارت رو پیش خودت، با خوف و تضرع، و با صدای آهسته یاد کن (اعراف/۲۰۵) ::.

 

گفتم: این هم توفیق می‌خواهد!

گفتی: ألا تحبون ان یغفرالله لکم

.:: دوست ندارید خدا ببخشدتون؟! (نور/۲۲) ::.

 

گفتم: معلومه که دوست دارم منو ببخشی

گفتی: و استغفروا ربکم ثم توبوا الیه

.:: پس از خدا بخواید ببخشدتون و بعد توبه کنید (هود/۹۰) ::.

 

گفتم: با این همه گناه آخه چیکار می‌تونم بکنم؟

گفتی: الم یعلموا ان الله هو یقبل التوبة عن عباده

.:: مگه نمی‌دونید خداست که توبه رو از بنده‌هاش قبول می‌کنه؟! (توبه/۱۰۴) ::.

 

گفتم: دیگه روی توبه ندارم

گفتی: الله العزیز العلیم غافر الذنب و قابل التوب

.:: (ولی) خدا عزیزه و دانا، او آمرزنده‌ی گناه هست و پذیرنده‌ی توبه (غافر/۲-۳ ) ::.

 

گفتم: با این همه گناه، برای کدوم گناهم توبه کنم؟

گفتی: ان الله یغفر الذنوب جمیعا

.:: خدا همه‌ی گناه‌ها رو می‌بخشه (زمر/۵۳) ::.

 

گفتم: یعنی بازم بیام؟ بازم منو می‌بخشی؟

گفتی: و من یغفر الذنوب الا الله

.:: به جز خدا کیه که گناهان رو ببخشه؟ (آل عمران/۱۳۵) :

گفتم: نمی‌دونم چرا همیشه در مقابل این کلامت کم میارم! آتیشم می‌زنه؛ ذوبم می‌کنه؛ عاشق می‌شم! …  توبه می‌کنم

گفتی: ان الله یحب التوابین و یحب المتطهرین

.:: خدا هم توبه‌کننده‌ها و هم اونایی که پاک هستند رو دوست داره (بقره/۲۲۲) ::.

 

ناخواسته گفتم: الهی و ربی من لی غیرک

گفتی: الیس الله بکاف عبده

.:: خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟ (زمر/۳۶) ::.

 

گفتم: در برابر این همه مهربونیت چیکار می‌تونم بکنم؟

گفتی:یا ایها الذین آمنوا اذکروا الله ذکرا کثیرا و سبحوه بکرة و اصیلا هو الذی یصلی علیکم و ملائکته لیخرجکم

من الظلمت الی النور و کان بالمؤمنین رحیما

.:: ای مؤمنین! خدا رو زیاد یاد کنید و صبح و شب تسبیحش کنید. او کسی هست که خودش و فرشته‌هاش

بر شما درود و رحمت می‌فرستن تا شما رو از تاریکی‌ها به سوی روشنایی بیرون بیارن .

خدا نسبت به مؤمنین مهربونه (احزاب/۴۱-۴۳)

 



:: موضوعات مرتبط: مطالب مذهبي , دلنوشته , ,
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : الهام ابراهیمی
تاریخ : شنبه 4 شهريور 1391
چندتا عكس زيبا از طبيعت

 



:: موضوعات مرتبط: گلچيني از عكسها , ,
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : الهام ابراهیمی
تاریخ : چهار شنبه 1 شهريور 1391
معبودا

 

معبودا ؛ الهي

 

آرامشي عطا فرما تا بپذيرم آنچه را كه نميتوانم تغيير دهم .

شهامتي عطا نما تا تغيير دهم آنچه را كه ميتوانم ، تغيير دهم .

دانشي عطا فرما كه تفاوت اين دو را بدانم

و مرا فهمي بخشش كن تا متوقع نباشم دنيا و مردم آن مطابق ميل من رفتار كنند .

به حق حجت خودت بروي زمين ، اي مهربانترين مهربانان .

 

                                    "  آمين يا رب العالمين "

                                                                 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: دلنوشته , ,
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : الهام ابراهیمی
تاریخ : چهار شنبه 1 شهريور 1391